8M dia internacional de la dona

Al CEIP Maria Antònia Salvà "Conjugam el verb cuidar". #feminismealescola

Quadrant idees

Quadrant idees és una exposició oberta a tots els públics però adreçada especialment al públic escolar, que pretén treballar alguns aspectes de les matemàtiques a través de la figura del quadrat. L'exposició es desenvolupa a partir d'un fil històric de més de 4000 anys i conjuga, a part de les matemàtiques i la història, l'art, el joc, la tecnologia... Una iniciativa organitzada pel Centre d’Aprenentatge Cientificomatemàtic CentMat i SBM-XEIX amb el suport del Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca.

La visita guiada a l'exposició l'ha realitzada els grups de 5è i 6è i ha constat de dos mòduls:

• A – Projecció/tallers

• B – Espai expositiu

Cada mòdul ha tingut una durada de mitja hora. Per tant, la durada total de la visita ha estat d’una hora per grup.

Enllaç: www.xeix.org/Centre-Aprenentatge-Cientificomatematic/recursos/exposicions/article/quadrant-idees

Coeducació

Durant el primer trimestre hem duit a terme activitats per seguir avançant en el camí de la igualtat i la coeducació . Algunes de les activitats han estat subvencionades pel programa “Accions de sensibilització per a la promoció de la igualtat i la prevenció de la violència masclista als centres educatius “ en què participam per tercer any consecutiu .

-S´han duit a terme tallers de formació adreçats al professorat i també a les famílies a càrrec de la psicopedagoga Mercè Cabot.

-Hem ampliat la biblioteca coeducativa.

-Els infants d´educació infantil i 1r cicle d´educació primària han participat a l´activitat CONTACONTES COEDUCATIUS a càrrec de la companyia VIVIM DEL CUENTU.

-Per commemorar el 25-N, dia internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones a primària es va organitzar una cursa solidària per cicles amb l´objectiu de prendre consciència de la importància de la corresponsabilitat i a E.I. els infants varen ballar coreografies diverses.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Dia de la Dona

El Dia Internacional de la Dona del 8 de març va ser declarat per les Nacions Unides el 1975. Dos anys més tard es va convertir en el Dia Internacional de la Dona i la Pau Internacional. Als Estats Units se celebra oficialment des del 1994, malgrat que és en aquell país on es troben els orígens de la commemoració. Per què es va elegir aquell dia?.

L'explicació més versemblant es remunta a mitjans del segle XIX, en plena revolució industrial. El 8 de març del 1857, milers de treballadores tèxtils van decidir sortir als carrers de Nova York amb el lema ‘Pa i roses’ per protestar per les míseres condicions laborals i reivindicar una retallada de l’horari i la fi del treball infantil.

Va ser una de les primeres manifestacions per lluitar pels seus drets, i diferents moviments, successos i mobilitzacions (com la vaga de les camiseres del 1909) es van succeir a partir de llavors. L’episodi també va servir de referència per fixar la data del Dia Internacional de la Dona el 8 de març.

Rei Carnestoltes

Uep, com anam?

Per l´escola ens estam preparant per celebrar el carnaval. Enguany no tindrem Rua, ni grup d'animació... Però, així i tot, les nines i els nins de primer cicle hem decorat l'entrada com si es tractés d'un any com un altre.

Carnestoltes somrient, banderoles espectaculars i ordres que complirem al peu de la lletra!!!

Bon carnaval per tothom!!!

Feim pintures rupestres a 3r i 4rt

Els nins i nines de 3r i 4rt, una vegada hem treballat la prehistòria, hem posat en pràctica algunes de les activitats que practicaren els nostres avantpassats. Hem fet pintures rupestres, pintant amb les mans, i també hem construït un bol amb argila emprant la tècnica del xurro.

Ha estat molt divertit.

Elaboració d'un mural a les parets de l'escola